car care
Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
- Obchodné podmienky pre predaj, doručenie a platbu
Predajca a zmluvný partner
Vašim zmluvným partnerom pre všetky objednávky vytvorené cez našu webovú stránku je
APTOCAR, s. r. o.
Vavrečka 522, 029 01 Vavrečka
Email: info@aptocar.sk
Web: www.aptocar.sk
IČO:52989381
DIČ: 2121212555
IČ DPHSK: 2121212555, registrácia od 1.7.2022
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
za@soi.sk
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
fax č. 041/763 21 39
- Rozsah platnosti a predmet zmluvy
2.1. Uvedené Všeobecné obchodné podmienky („VOP“) sa uplatňujú na registráciu účtu a všetky nákupy tovarov koncovým zákazníkom („Vy“) v online obchode www.aptocar.sk
2.2. Tieto VOP výslovne upravujú zmluvný vzťah medzi vami a nami. Vaše VOP nesmú byť integrálnou súčasťou zmluvy, a to ani v prípade, ak explicitne nenamietame ich prijatie.
2.3. Tieto VOP sú kedykoľvek prístupné, môžu sa vytlačiť alebo stiahnuť na adrese www.aptocar.sk
- Registrácia
3.1. Registrácia nie je povinná na účel nakupovania v online obchode. Registráciu je možné vytvoriť počas procesu objednávania, alebo nezávisle od objednávky. Po dokončení registrácie vám založíme účet, ktorý môžete použiť na úpravu vašich zákazníckych údajov, ako napríklad doručovacia adresa.
3.2. Zaregistrovať sa môžu iba jednotlivci, ktorí dosiahli zákonom určený vek, s kapacitou uzavrieť zmluvy (neplatí napríklad pre rodiny alebo páry), právne entity a obchodní partneri. Táto požiadavka sa tiež uplatňuje pri tvorbe objednávok. Ak sa spoločnosť zaregistruje ako zákazník, jednotlivec, ktorý registráciu vytvoril zaručuje, že je oprávnený zastupovať spoločnosť.
3.3. Pri registrovaní vášho účtu musíte poskytnúť vaše meno, doručovaciu a fakturačnú adresu, vaše telefónne číslo, a vašu emailovú adresu, a následne si zvolíte vaše heslo (ďalej ako „prihlasovacie údaje“).
3.4. Odoslaním vyplneného registračného formulára posielate záväznú ponuku k uzavretiu zmluvy súvisiacu s registráciou účtu. Pred finálnym odoslaním registračného formulára sa vám zobrazí zhrnutie údajov, ktoré ste zadali. Všetky chyby môžete opraviť prejdením na predchádzajúcu stránku v prehliadači, kde následne môžete zmeniť vaše zadané údaje.
3.5. Po dokončení registračného procesu vám pošleme uvítací email. Prijatie tohto emailu je považované za dokončenie procesu registrácie účtu.
3.6. Zaručujete, že informácie, ktoré ste nám poskytli v rámci registrácie, sú pravdivé a úplne. Ak poskytnete nesprávne alebo neúplné informácie, vyhradzujeme si právo na ukončenie a odstránenie vášho účtu bez ohľadu na lehotu pre výpovedné oznámenie. Zaväzujete sa, že nám oznámite všetky budúce zmeny v údajoch, ktoré ste poskytli v kontexte vašej registrácie, a to ihneď a bez zbytočného odkladania.
3.7. Účet môže byť zrušený v súlade s odsekom 12. Vaše osobné údaje budú následne okamžite vymazané, ak nebudeme mať povolenie alebo nebudú potrebné na ďalšie uchovávanie kvôli zákonným nariadeniam. Viac informácií nájdete v našich pravidlách ochrany súkromia.
3.8. Za žiadnych okolností nie ste oprávnený zverejniť vaše prihlasovacie údaje tretím stranám, a to predovšetkým vaše prihlasovacie heslo. V prípade, že tretia strana získa prístup k vášmu účtu, alebo existujú iné známky zneužitia vášho účtu, musíte nás o tom okamžite informovať a ihneď si zmeniť prihlasovacie údaje.
3.9. Neexistuje žiadne oprávnenie registrovať alebo používať online obchod. Nie ste oprávnený registrovať sa na stránke www.aptocar.sk viackrát.
- Uzavretie kúpnej zmluvy
4.1. Zmluvy na nákup produktov sa uzatvárajú nasledovne:
4.1.1. Pre začatie procesu objednávania je potrebné vedieť, aký produkt si chcete kúpiť, a ten je potrebné vložiť do nákupného košíka kliknutím na príslušné tlačidlo.
4.1.2. Pred finálnym odoslaním objednávky, ktorá obsahuje v nákupnom košíku vami zvolené produkty je potrebné celý obsah objednávky zobraziť ešte raz. Potom môžete vašu objednávku znova zmeniť. Po uzavretí kúpnej zmluvy vaše objednávky ukladáme, ale k objednávke sa už viac nie je možné dostať. Pred kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“ si prosím objednávku dôkladne skontrolujte.
4.1.3. V prípade spôsobov platby, ktoré nie sú spojené s okamžitou platbou z vašej strany sa uzatvára záväzná ponuka ku kúpnej zmluve, a to kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“ v okne v nákupnom košíku. Umiestnenie produktov v online obchode nie je záväznou ponukou k uzavretiu kúpnej zmluvy. Prijatie objednávky potvrdíme emailom. Potvrdzujúci email však zatiaľ neznamená, že sme vašu objednávku prijali. Kúpna zmluva sa uzatvorí iba po potvrdení odoslania tovaru. Ak zaplatíte za objednávku (elektronickým) SEPA prevodom na náš bankový účet (možnosť platby [„Platba vopred“]), iba potvrdzujúci email o objednávke môže byť považovaný za naše prehlásenie o prijatí objednávky, a nie potvrdenie odoslania tovaru.
4.1.4. V prípade spôsobov platby, ktoré sú spojené s okamžitou platbou z vašej strany (napríklad PayPal, sofortueberweisung.de, atď.), tak umiestnenie produktov na webovej stránke www.aptocar.sk predstavuje našu oficiálnu ponuku. Prijať túto ponuku pre uzavretie kúpnej zmluvy môžete kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť objednávku“ v okne v nákupnom košíku.
4.2. Vaše údaje z objednávky si môžete vytlačiť hneď po odoslaní objednávky. Ak si prajete znova skontrolovať dokumenty súvisiace s vašou objednávkou, kontaktujte nás telefonicky alebo emailom. Radi vám pošleme kópiu týchto údajov.
4.3. Objednávky je možné zmeniť pred tým, než opustia náš sklad, alebo pred odovzdaním prepravnej spoločnosti, t.j. pred vydaním odosielacieho čísla a potvrdením odoslania tovaru emailom. Neovplyvňuje to vaše zákonné právo na záruku, ani vaše práva na zrušenie objednávky.
4.4. Okrem toho si vyhradzujeme právo zrušiť zmluvu, ak tovar nie je dostupný u spoľahlivého, dôkladne vybraného dodávateľa z dôvodov, za ktoré výslovne nenesieme zodpovednosť (rezervácia samodoručenia). V takýchto prípadoch vás budeme okamžite informovať o tom, že tovar nie je dostupný, a vrátime vám všetky vaše súvisiace platby.
- Vymeniteľné súčiastky
5.1. Vymeniteľné súčiastky sú tovary, na ktoré sa vzťahuje záloha (záloha za vymeniteľný tovar) uvedená v informáciách objednávky, napr. alternátory, a ktorú ste povinný zaplatiť dodatočne pri nákupe. Po získaní vymeniteľnej súčiastky nám prosím pošlite späť úplnú starú súčiastku z vášho auta, a poskytnite nám číslo vášho bankového účtu, aby sme vám mohli vrátiť vami zaplatenú zálohu. Staré súčiastky nám musíte poslať na vaše náklady.
5.2. Zabezpečte, aby z brzdových strmeňov, servo čerpadiel a iných dielov posilňovača riadenia bola úplne odstránená pracovná kvapalina. Staré diely musia byť schopné repasovania, a nesmú mať žiadne praskliny, ani zlomenia.
5.3. Ak staré súčiastky vrátite s prasklinami na kryte/uložení, hnacích hriadeľoch alebo s rozdielnymi hodnotami elektrického prúdu (intenzita elektrického prúdu)/výkon, zálohu nebude možné vrátiť.
5.4. Príkladmi vymeniteľných súčiastok sú:
– servo čerpadlá
– prevodové skrine riadenia
– štartéry
– alternátory
– brzdové strmene
– hnacie hriadele
– vstrekovače paliva
– vysokotlakové čerpadlá
– batérie
- Odoslanie a doručenie
6.1. Doručenie v rámci Slovenska:
Cena za doručenie pri objednávkach s hodnotou pod 99,00 € je 5 €. Bezplatné doručenie ponúkame v prípade objednávok s hodnotou nad 99,00 € (okrem doručenia do zahraničia, a doručenia špeciálnych druhov zásielok – nadrozmerný tovar, vymeniteľné súčiastky a pneumatiky).
Pri použití spôsobov platby, ako napríklad PayPal alebo platobná karta vám nebude účtovaný žiadny ďalší poplatok za transakciu.
Lehoty doručenia:
Na sklade
Produkt je dostupný. Položky s týmto statusom dostupnosti odosielame do 1-2 pracovných dní po získaní platby.
Momentálne nie je na sklade
Túto položku nie je možné objednať. Už viac nie je dostupná, alebo sa prestala vyrábať. Môžete si objednať podobný produkt od iného výrobcu.
Čas doručenia závisí od dostupnosti produktu. Prosím, skontrolujte si status dostupnosti produktu, o ktorý sa zaujímate. Informácie o možných colných poplatkoch nájdete tu.
Počas sviatkov nedoručujeme.
Dodatočná možnosť „Bezpečná objednávka“
S dodatočnou možnosťou „Bezpečná objednávka“ máte možnosť predĺžiť štandardné právo na zrušenie objednávky. Pre nízkonákladovú platbu 3,95 € na objednávku ponúkame plné vrátenie peňazí a bezplatné vrátenie tovaru v rámci prvých 100 dní bez toho, aby ste museli uviesť dôvod. Na štandardné právo na zrušenie objednávky sa odkazuje s ohľadom na spracovanie. Táto možnosť, tak ako je ponúkaná, je dostupná v poslednom kroku procesu objednávania. Platí iba v prípade, že produkt je v pôvodnom stave, nie je poškodený a nebol inštalovaný. Vaše zákonné právo na zrušenie objednávky týmto nie je nahradené ani ovplyvnené možnosťou „Bezpečná objednávka“.
6.2. Požiadavky pre vrátenie tovaru pri použití služby „Bezpečná objednávka“:
Prosím, žiadosť o vrátenie tovaru podajte vo vašom osobnom účte na stránke alebo kontaktujte podporu pre zákazníkov.
– Pošlite nám produkt v pôvodnom balení aj spolu s faktúrou
– Náhradné diely nesmú byť použité, musia byť bez poškodenia, a bez známok namontovania.
Možnosť Bezpečná objednávka platí iba na jedno vrátenie v rámci jednej objednávky.
Keď od vás dostaneme späť náhradné diely, dôkladne ich skontrolujeme. Ak súčiastka spĺňa vyššie uvedené požiadavky, súčiastku vymeníme za inú alebo vám vrátime peniaze – podľa vami preferovanej možnosti.
Poznámka:
Podmienky možnosti Bezpečná objednávka sa neuplatňujú na nadrozmerný tovar, staré vymeniteľné diely a pneumatiky. Okrem toho sa podmienky možnosti Bezpečná objednávka neuplatňujú na produkty z iných objednávok, pre ktoré táto možnosť nebola zvolená.
- Prenos rizika pri preprave – nasledujúce ustanovenia sa uplatňujú pre obchodných zákazníkov:
Riziko náhodnej deštrukcie a zhoršenia stavu tovaru počas procesu doručovania sa prenáša na vás hneď po odovzdaní tovaru osobe zodpovednej za jeho prevoz k vám, alebo keď tovar opustí naše sklady na účely doručenia k vám. Najskoršia udalosť je považovaná za rozhodujúcu udalosť.
- Prijatie tovaru / poškodenie pri preprave
8.1. Na doručenie vašich objednávok využívame, okrem iného, služby kuriérskych spoločností. Pokiaľ by takto doručený tovar bol poškodený, postupujte nasledovne: Ak je to možné, podajte sťažnosť ohľadom poškodenia tovaru priamo zamestnancovi doručovacej spoločnosti, a zdokumentujte stupeň a rozsah poškodenia. Nebude to mať vplyv, ani to neobmedzí vaše práva na uplatnenie záruky.
8.2. Takisto môžete odmietnuť prijatie poškodeného tovaru. Ak je doručený tovar poškodený, kontaktujte nás telefonicky, emailom alebo osobne na vyššie uvedených adresách. Takto nám pomôžete vymôcť naše práva voči doručovacej spoločnosti a zlepšiť naše služby voči vám.
- Ceny a spôsoby platby
9.1. Ponúkame vám rôzne spôsoby platby za zakúpený tovar. Konkrétne spôsoby platby nájdete na príslušnej stránke produktu.
9.2. Všetky ceny v našom online obchode sú uvádzané v {EUR} a zahŕňajú zákonom stanovenú daň z pridanej hodnoty (DPH). Všetky naše ceny sú mimoskladové a zahŕňajú aj balné, ale nezahŕňajú všetky náklady na doručenie alebo náklady spojené s platbou na dobierku.
9.3. Cena tovaru je platná v momente vytvorenia objednávky, a je zobrazená v potvrdení objednávky, ktoré dostanete emailom po vytvorení objednávky. Ak boli produkty uložené v nákupnom košíku, ich celková cena sa aktualizuje na najnovšiu dennú cenu pri procese tvorby objednávky.
9.4. V rámci kúpnych zmlúv medzi vami a nami je celková suma k zaplateniu – vrátane nákladov na doručenie – splatná ihneď. Súhlasíte s tým, že faktúru dostanete výhradne v elektronickej podobe.
9.5.1. Bankový prevod:
Celkovú sumu za objednávku preveďte z vášho bankového účtu na náš účet.
Ako variabilný symbol uveďte číslo vašej objednávky. Číslo objednávky vám bude pridelené potom, ako objednávku zadáte. Príde vám v potvrdzovacom emaile a zobrazí sa vám tiež na našej stránke hneď po potvrdení objednávky. Akonáhle bude platba pripísaná na náš účet, odošleme vám objednaný tovar. Medzibankový prevod zvyčajne trvá 2-3 pracovné dni.
9.5.2. Platobná karta:
Po zvolení platobnej karty ako spôsobu platby kliknite na tlačidlo „potvrdiť objednávku“. Potom budete presmerovaný na zabezpečenú stránku, kde si môžete vybrať typ platobnej karty. Následne bude potrebné zadať správne informácie o karte a potvrdiť platbu. Po dokončení objednávky bude daná čiastka strhnutá z vašej platobnej karty.
9.5.3. PayPal:
Po vytvorení objednávky budete presmerovaný na prihlasovaciu stránku služby PayPal. Prihláste sa a uskutočnite platbu. Ak chcete platiť cez PayPal, musíte mať založený PayPal účet. V súvislosti s touto platbou sa neúčtujú žiadne ďalšie poplatky.
9.6. V záujme bezpečných platieb môžeme požadovať potrebné identifikačné doklady, údaje z vašej platobnej karty alebo účtu, a porovnanie doručovacej adresy, a to výhradne z bezpečnostných dôvodov. Údaje odoslané cez zabezpečené pripojenie nie sú poskytované tretím stranám. V takýchto prípadoch môže čas spracovania objednávky zabrať viac času. Ak požadovaná informácia nie je poskytnutá, objednávka bude zrušená a náklady na objednávku budú vrátené v rovnakej mene, akú ste zvolili pri tvorbe objednávky. V tomto prípade nebude tovar odoslaný a vami vytvorená ponuka bude považovaná za zamietnutú.
- Nedoplatky / právo na zadržanie vlastníctva
10.1. Ak ste nezaplatili celú sumu, vyhradzujeme si právo účtovať vám potrebné doplatky za všetky upomienky, ktoré vám budeme musieť poslať, pokiaľ nedokážete, že nám nevznikli žiadne náklady na zaslanie upomienok, alebo že tieto náklady sú výrazne nižšie než náklady na upomienky, ktoré si nárokujeme. Každá upomienka stojí 2,50 EUR. Ak upomienka nie je požadovaná podľa odseku 286, časť 2, Nemeckého občianskeho zákonníka, v súvislosti s prvou upomienkou vám nevzniknú žiadne náklady.
10.2. V prípadoch, kedy zákazník nezaplatil celú sumu, máme právo žiadať úrok vo výške päť (5) percentuálnych bodov – a pre obchodných zákazníkov deväť (9) percentuálnych bodov – nad uplatniteľnú základnú úrokovú mieru.
10.3. Nárokovanie ďalších odškodnení vplyvom nedoplatkov nebude vyňaté nárokovaním poplatkov za upomienky a/alebo úroky.
10.4. Máte právo sa odvolať voči našim nárokovaným požiadavkám, alebo uplatniť právo na zadržanie iba v prípade, že váš protinárok je prijatý bez sporu, a existuje právny titul alebo protinárok, ktorý je v synalagmatickom vzťahu s riešeným nárokom.
- Zadržanie vlastníctva tovaru
11.1. Pre zaistenie našich nárokov ohľadom kúpnej ceny voči vám si vyhradzujeme právo na zadržanie vlastníctva všetkého tovaru, ktorý vám má byť doručený, a to až do zaplatenia celej kúpnej ceny.
11.2. S tovarom, ktorý je predmetom zadržania vlastníctva, máte povinnosť manipulovať starostlivo.
11.3. Pred plným zaplatením pohľadávok nesmie byť tovar, ktorý je predmetom zadržania, poskytnutý tretej strane, ani nesmie byť určený ako tovar na účely zabezpečenia. Vašou povinnosťou je okamžite nás informovať v písomnej podobe, ak a kedy získala tretia strana prístup k tovaru, ktorý patrí nám.
11.4. Ak ste obchodný zákazník, vzťahujú sa na vás nasledujúce ustanovenia:
11.4.1. Uchovávame si právo na vlastníctvo všetkého doručeného tovaru do zaplatenia plnej sumy všetkých našich aktuálnych a budúcich nárokov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a pokračujúceho obchodného vzťahu uzavretého s vami („zabezpečené nároky“).
11.4.2. Ak realizovateľná hodnota našich zábezpek ručenia prekračuje zabezpečené nároky o viac ako 10%, máme povinnosť uvoľniť tieto zábezpeky na vašu žiadosť. Voľbu zábezpek, ktoré majú byť uvoľnené, uskutočníme my.
11.4.3. Akékoľvek spracovanie alebo zmeny, ktoré vykonáte na dodanom tovare, sú vždy v našom mene. Ak je dodaný tovar spracovaný s ostatnými produktmi, ktoré nám nepatria, nárokujeme si tzv. spoločné vlastníctvo aj pre nové produkty do hodnoty doručeného tovaru (výška finálnej faktúry vrátane DPH) ako percento z hodnoty spracovaných produktov v čase spracovania. Nový produkt, ktorý je výsledkom tohto spracovania, bude tiež predmetom rovnakých podmienok, aké sa uplatňujú pre tovary dodané v rámci rezervácie.
11.4.4. Ak je dodaný tovar neoddeliteľne zmiešaný s inými produktmi, ktoré nám nepatria, nárokujeme si tzv. spoločné vlastníctvo aj pre nové produkty do hodnoty doručeného tovaru (výška finálnej faktúry vrátane DPH) ako percento z hodnoty iných zmiešaných produktov v čase zmiešania. Ak bolo zmiešanie vykonané tak, že váš produkt je možné považovať za hlavnú položku, považujeme za odsúhlasené, že úmernú časť vlastníctva prevediete na nás. Výsledný samostatný alebo spoločný majetok budete skladovať v našom mene.
- Doba platnosti, zablokovanie a ukončenie platnosti účtu
12.1. Zmluva na registráciu účtu sa uzatvára na dobu neurčitú.
12.2. Zmluvu na registráciu účtu môžete kedykoľvek ukončiť, bez udania dôvodu.
12.3. Máme právo ukončiť zmluvu na registráciu účtu s oznámením dva týždne vopred.
12.4. Právo na zrušenie účtu s uvedením vhodného dôvodu zostáva nedotknuté. Zmluvu na registráciu účtu môžeme ukončiť bez udania dôvodu, ak:
– ste poskytli nesprávne alebo neúplné údaje pri registrácii
– ste opakovane porušili iné zmluvné povinnosti a pokračujete v ich porušovaní napriek upozorneniu a potvrdeniu, že tak naďalej robiť nebudete.
12.5. Ak sme ukončili zmluvu, nebudete mať oprávnenie znova si založiť nový účet, a to ani pod iným menom alebo označením.
12.6. Všetky oznámenia o ukončení musia byť poskytnuté v písomnej podobe. Oznámenia o ukončení cez email sú považované za poskytnutie v písomnej podobe.
- Záruky
13.1. Ak nie je nižšie uvedené inak, vaše práva v prípade materiálnych škôd a škôd z prevodu vlastníctva sú kryté zákonnými nariadeniami.
13.2. Záručné práva pre nové produkty platia pre zákazníkov dva roky. V prípade používaných produktov vyprší táto platnosť do jedného roka po prevode rizika.
13.3. Ak je odoslaná žiadosť o uplatnenie záruky, máte právo na voľbu výkonu vášho práva v rámci nápravy vzniknutých škôd alebo máte právo na doručenie nového tovaru bez poškodenia (následné plnenie). Ak spôsob následného plnenia zahŕňa neúmerne vysoké náklady, váš nárok bude obmedzený na zostávajúci typ následného plnenia. O tomto vás budeme riadne informovať.
13.4. Ak si budete nárokovať náklady na inštaláciu a/alebo rozobratie v súvislosti s výmenou novej súčiastky v autoservise, ktorá bola dodaná od nás ako výsledok zodpovednosti za materiálne škody, požiadame vás o poslanie originálnych faktúr, účteniek, atď., a následne ak bude nárok o uplatnenie záruky prijatý, preplatíme vám služby vykonané v autoservise. Zabezpečte, aby na faktúre bola uvedená iba práca, ktorá je priamo spojená s opravou poškodenia (teda bez ďalších externých služieb na faktúre). Cena práce musí byť uvedená ako rozpis počtu odpracovaných hodín.
13.5. V prípade obchodného zákazníka je zodpovednosť za poškodenia na použitých produktoch vylúčená. Neuplatňuje sa to na hrubé zanedbanie alebo zámer. Pre nové položky vyprší lehota na uplatnenie záruky jeden rok po prevode rizika.
13.6. Výhradne na účely objasnenia chceme upozorniť na to, že nasledujúce okolnosti neospravedlňujú a nepredstavujú materiálne škody, ak sú príčinou poškodenia:
– prirodzené opotrebenie a poškodenie;
– nesprávne používanie;
– neadekvátna alebo nesprávna starostlivosť o tovar;
– nevhodné alebo nesprávne používanie;
– nesprávna inštalácia, najmä ak objednaný -produkt jasne nie je správnym produktom;
– nedodržanie pokynov k používaniu;
– nesprávne zaobchádzanie/manipulácia.
- Kontrola presnosti pasovania a kompatibility
Chceme zdôrazniť, že napriek našej maximálnej snahe sa v individuálnych prípadoch môžu objaviť prípady doručenia nesprávnych produktov. Pred inštaláciou súčiastky, ktorú ste si kúpili, máte povinnosť vizuálne ju skontrolovať a porovnať ju s originálnou súčiastkou, ktorú chcete vymeniť, a zhodnotiť, či objednaná súčiastka je vhodná pre vaše auto, napríklad či sa zhodujú vyvŕtané otvory a spojenia. Ak sa zakúpená súčiastka líši svojimi rozmermi, tvarom alebo materiálom od originálnej súčiastky, ktorú chcete vymeniť, kontaktujte nás pre ďalšie objasnenie pred inštaláciou, úpravou alebo modifikáciou (napr. nafarbením) kúpenej súčiastky. Týmto nariadením nebudú ovplyvnené vaše práva na uplatnenie záruky.
- Záruka od výrobcu
Ak existuje samostatná záruka od výrobcu, ktorú môžete uplatniť spolu s našou zárukou, takáto záruka sa zobrazí v popise každého produktu. Táto záruka sa uplatní iba na konkrétny produkt a váš nárok na jej uplatnenie bude založený na záručných podmienkach výrobcu, a adresovaný iba tomuto výrobcovi.
- Zodpovednosť predajcu za škody
16.1. Bez obmedzení nesieme zodpovednosť za zámerné a hrubé zanedbanie, a to aj v prípadoch poškodenia zdravia, končatín alebo života.
16.2. V prípade menej závažného zanedbania nesieme zodpovednosť v prípadoch porušenia základných zmluvných povinností. Základnou zmluvnou povinnosťou v rámci významu tohto odseku je povinnosť, ktorej plnenie umožňuje výkon tejto zmluvy, a na ktorej plnenie sa môže zmluvný partner riadne spoľahnúť.
16.3. V prípade odseku 16.2. vyššie nenesieme zodpovednosť za akýkoľvek obchodný neúspech, stratu zisku alebo nepriame škody.
16.4. Zodpovednosť podľa odseku 16.2. je obmedzená na typické poškodenie, ktoré je predvídateľné v čase uzavretia zmluvy.
16.5. Obmedzenia zodpovednosti sa uplatňujú v prípade našich zamestnancov, zástupcov, a nepriamych agentov.
16.6. Akákoľvek zodpovednosť za nami poskytované záruky a za nároky podľa Nemeckého zákona o zodpovednosti za produkt zostáva nedotknutá.
16.7. V ostatných prípadoch je akákoľvek iná zodpovednosť na našej strane vylúčená.
- Online riešenie sporov: informácia v súlade s odsekom 14 (1), Nariadenie 2013/524/EU o právach zákazníka pri ORS
Európska komisia poskytuje platformu na online riešenie sporov (ORS), ktorú nájdete na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Naša spoločnosť nie je fundamentálne pripravená ani povinná zúčastňovať sa na procesoch riešenia sporov pred arbitrážnym orgánom zastupujúcim spotrebiteľov.
- Záverečné ustanovenia
19.1. Táto dohoda je upravovaná zákonmi Nemeckej spolkovej republiky mimo nariadení dohovoru OSN o Medzinárodnom predaji tovaru. Neplatí to pre spotrebiteľov s ohľadom na tie nariadenia, ktoré sú povinne uplatniteľné v zákone, a ktoré by bez tejto klauzule neboli platné, teda obvykle v krajine, v ktorej spotrebitelia majú svoje trvalé bydlisko, a rámci čoho nie je možné v súvislosti so zmluvou uskutočniť žiadne deviácie.
19.2. Výhradným miestom jurisdikcie pre všetky spory vyplývajúce z alebo spojené s touto zmluvou je Berlín, pričom zmluvné strany v tejto zmluve sú obchodníci alebo nemajú všeobecné miesto jurisdikcie v Nemecku alebo v inom členskom štáte EÚ, alebo preniesli svoje sídlo do zahraničia po nadobudnutí platnosti týchto podmienok, alebo ktorých trvalé bydlisko alebo sídlo nie je známe v čase prijatia právneho úkonu.
19.3. Máme právo doplniť alebo prispôsobiť tieto podmienky počas doby trvania tejto zmluvy s budúcim účinkom, ak to bude potrebné z povinne splniteľného dôvodu, ako napríklad z rozhodnutia súdu alebo legislatívnych doplnení. Doplnené podmienky a pravidlá vám v písomnej forme pošleme pred dátumom plánovaného uvedenia do platnosti, a zvýrazníme nové ustanovenia a dátum ich vstupu do platnosti. Zároveň vám garantujeme primeranú lehotu aspoň štyroch (4) týždňov na prehlásenie, či s doplnenými podmienkami súhlasíte na účel vášho pokračovania používania našich služieb. Ak v rámci tejto lehoty, ktorá sa začína vašim prijatím správy v písomnej podobe, neposkytnete žiadne prehlásenie, doplnené pravidlá a podmienky budú z našej strany považované ako vami akceptované. Budeme vás informovať o právnych dôsledkoch, keď táto lehota začne, teda o práve namietať, o lehote k podaniu námietok, a o význame vášho mlčania. Tento mechanizmus dopĺňania sa neuplatňuje k doplneniam hlavných zmluvných povinností zúčastnených strán v rámci poskytovania služby.
19.4. Právna neplatnosť jednotlivých nariadení nemá vplyv na záväzný charakter zvyšných ustanovení.
Vo Vavrečke 22.2.2023